Produktiv helg

Visst är det härligt hur solstrålarna värmt i helgen!?

Även denna dag har gått mer eller mindre i ett. Jag insåg när jag satte mig ner för att äta lunch vid halv tre-tiden att det var första gången jag satt ner sedan jag klivit ur sängen klockan nio. Det har städats efter gårdagens middagsbjudning, bråte har körts till tippen, kläder har sorterats i de nya garderoberna…

Det känns verkligen jätteskönt att få någorlunda ordning, även om vi får ha lite mer tålamod innan det blir helt perfekt! Vad gäller den nya, inbyggda skrivbordsdelen där datorn ska bo, så återstår slipning och spackling av vägg, målning av denna och lite till, golvläggning, listsättning och uppsättning av hyllor. Det kommer bli grymt bra när det är klart!

Kommentera

