Idöl igen

Kvalveckan i Idol närmar sig sitt slut. De som är garanterade att få sjunga i morgondagens kvalfinal är alltså Robin, Maikel, Amanda F, Moa, André, Olle, Molly och Linni. Men vilka kommer juryns fyra wild cards att gå till? Amanda P räknar jag som solklar, inget snack om saken, om inte annat så för att hon har juryn lindad runt sitt lillfinger. Sen skulle jag vilja säga Denise, Dounia och Roshana, om det inte vore för att juryn spydde oförtjänt mycket galla över Dounia i dagens sändning. Nu vågar jag alltså inte hoppas på Dounia, men dessa fyra är de jag tycker gjort bäst sånginsatser under veckan, av de som inte redan är vidare. Och detta säger jag trots att jag egentligen har väldigt svårt för Roshana, men jag tycker att hon snäppade upp sig idag! Kanske väljer de att ge Frida en chans till, eller slår de till med en kille och ger Jafet eller Hampus ett vilt kort!? GODNATT

Kommentera

