Älskade SJ

Jag läste DN.se i förmiddags och intresserade mig särskilt för Stopp för tågtrafiken i helgen eftersom min mamma kommer med tåget ikväll. Som tur var gick jag, efter att ha konstaterat att mammas tåg borde vara drabbat, in på SJs hemsida för att kolla om det stod nåt om hennes avgång. Och det gjorde det. Hennes tåg var nämligen inställt mellan Norrköping och Stockholm. Hade hon fått veta det? Nej då. Så en och en halv timme innan hon ska sitta på bussen hemifrån ringer hon SJ, och de har mage att fråga om hon är säker på att det inte är ”det andra företaget som kör tåg den sträckan” som har glömt att höra av sig. Så hon svarar att nej, det andra företaget har varit så vänliga att de meddelat att hennes hem-tåg på söndag kommer att ta längre tid än utsatt. Då får hon en plats i första klass på X2000, och kommer att landa hos mig en och en halv timme tidigare. Heja SJ!

2 responses to “Älskade SJ

Kommentera

