LCHF

Mamma är hemskickad! Helgen har varit väldigt lugn och mysig. Det känns bra att man inte måste stressa iväg på massa saker bara för att man har besök. Annars tycker jag ibland att det kan bli så att man fokuserar för mycket på att uppleva nya saker istället för att verkligen umgås. Förutom Nobelmuseet hann vi med en del shopping och åt gott!

Jag har under helgen följt mammas LCHF-kost, dvs ätit väldigt lite kolhydrater men fyllt på med lite extra fett. På bilden ovan syns frukosten. Finncrisp med smör, skinka, ost och tomat. Turkisk yoghurt med lite hallon och en nypa frön och nötter. Kokt ägg med en nypa salt. Te med liite honung. Himla gott! Och jag höll mig mätt flera timmar längre än jag normalt sett gör. Ägg-kokning och bär-tining gör förstås att förberedelserna tar desto längre tid än det tar att bre en macka, men om min mage kan må bättre på detta sättet så får det vara värt det. Så nu har jag bestämt mig för att ge LCHF ett försök! Går jag ner nåt hekto på köpet så skadar det inte.

5 responses to “LCHF

Kommentera

