Dagens mage

Chili con carnen blev god och jag överlevde utan ris. Gurka och crème fraîche passade riktigt bra till! Men: tyvärr hittade jag inga bönor i tomatsås utan socker. Finns det ens, liksom? Och även chili-sås innehåller nog en del socker, varför jag tänker mig att chili con carne inte är den allra bästa LCHF-rätten. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas anpassa den bättre, men det får jag fundera på till nästa gång!

Dagens mage: vid gott humör. Dock för tidigt att tillskriva LCHF förtjänsten.

3 responses to “Dagens mage

  • Julia

    haha, du är så rolig du :D. Man ska ju egentligen inte äta tomat alls när man kör LCHF, för mycket kolhydrater i det ju!
    Du måste kolla länken jag skickade på fb, hon tjejen har en del fler lchf-recept som verkar väldans goda (och så slipper man det gömda sockret :P).

    • Ombo

      Du har nog läst om hur de allra strängaste äter, för alla ”experter” och vanliga dödliga LCHF:are jag läst tips och råd från säger att tomat går bra. ”Ovanjordgrönsaker” är inga problem, men det är däremot rotfrukt och frukt. Och jag kommer liksom inte palla med en diet där jag måste laga helt nya saker hela tiden. Vi får väl se vad min mage säger framöver =)

Kommentera

