Lilla Villa Vita

Mor min hade med sig senaste numret av Lokaltidningen Kristianstad till mig i helgen, av anledningen att det i den fanns en artikel om min gamla (fast ändå ganska unga) högstadielärare. I min värld heter hon fortfarande Maria Berg, även om hon nu officiellt lagt till lite sand framför det där berget (hon blev tillsammans med en annan lärare på vår skola, vilket vi som tonåriga elever naturligtvis tyckte var jättespännande, och numera är de gifta och har barn och allt). Maria har lämnat läraryrket och arbetar nu med heminredning. Förutom att hon driver en fysisk butik och en webbutik, där det mestadels säljs möbler och inredning i gammaldags stil (tänk shabby chic, lantligt och tidigt 1900-tal), så hjälper hon bland annat till med home staging inför bostadsförsäljningar. Himla kul att hon lyckas försörja sig på ett sådant drömyrke! Utöver webbutiken skriver hon även en blogg med det självklara temat inredning. Det var just med anledning av bloggen Maria figurerade i Lokaltidningen, eftersom hon i maj blev utsedd till månadens bloggare av tidningen Lantliv. Nu har jag inte hunnit läsa så många av hennes inlägg, men bloggen verkar kunna fungera som en finfin inspirationskälla!

Vem vet, kanske hittar jag något att klicka hem till vår fortfarande ekande tomma lägenhet i Lilla Villa Vitas webbutik.

Kommentera

