Keso

Fikan blev en kopp te för min del. Så nu när jag kom hem var det dags för middag. Fast den blev mer som en fika. En liten keso-sallad med serrano-skinka, physalis, gurka samt lite örtsalt och peppar. Och en finncrisp med majonnäs och ägg. Det satt fint, var inte så himla hungrig trots att jag åt lunch vid tolv-tiden.

Jag känner på mig att turkisk yoghurt, ägg och keso kommer bli min nya basföda. Och keso som jag ogillat så länge jag kan minnas! Insåg dock för ett tag sedan att jag inte mådde dåligt av blotta tanken (som jag gör med t. ex. omelett), så jag smakade bara för att inse att det faktiskt inte smakar mycket alls. Hur kunde jag ogilla det så skarpt? Förmodligen på grund av konsistensen. Hur som helst har jag kommit fram till att det funkar bra som utfyllnad när man plockar bort kolhydrater…

Kommentera

