Fett är gott

Ikväll smaskar jag på en ny rätt från Anna J.D. Jacobson. Ni vet hon som en gång i tiden vägde 137 kilo. Jag använde lax istället för vit fisk. Och så hade jag lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle ha till, tycker fisk är lite känsligt på så sätt. Bestämde mig i alla fall till slut för kokt broccoli och gröna ärtor. Passade utmärkt. Tänk att jag mumsar på sås med crème fraîche, grädde, philadelphia och ost i – och känner mig nyttig…. Det kan bara uttryckas på ett sätt: underbart!

Jag är ledsen om det blir väl mycket mat- och magsnack här för tillfället. Men tycker du det är trist får du väl sluta läsa. Att skriva om kosten ger mig motivation och inspiration till att fortsätta och att testa nya grejor, så så får det vara!

Kommentera

