En oktober-lördag

Igårkväll myste vi som sagt i TV-soffan, och lördagsmorgonen fortsatte i samma stil – då framför rugby. Killen är något av en amatör-fantast, och jag tycker det kan vara väldigt avkopplande att slö-kolla på sport. Nu var detta typ de tredje och fjärde matcherna rugby jag sett i mitt liv, men det verkar vara en ganska händelserik och tittarvänlig sport. (Om någon är intresserad så innebar resultaten av dagens matcher att Frankrike kommer möta Wales i en av VMs semifinaler.)

Efter lunch spontan-begav vi oss till Stadion där Tjurruset gick av stapeln. Vi mottog Mats och Joel, leriga och blöta som bara den, efter målgång. Jag blev inte mer sugen än tidigare på att springa ett enmilslopp som till stor del går ut på att kräla i lera, simma i vatten och springa upp för skidhoppsbackar.

Tillsammans med Mats och Katarina sökte vi oss efter detta till värmen. Vi hade lite svårt att hitta ett café som var öppet sådär framåt sen lördagseftermiddag, men till slut hittade vi ett väldigt mysigt ställe hemma i Kransen. Tyvärr missade jag att fota den mysiga inredningen, och jag kommer inte ihåg namnet (något med Wictorias…?), så det får bli en annan gång. Det var hur som helst himla fint, de som provade verkade gilla bakverken (tet var det heller inget fel på), och som om det inte vore nog var den fina inredningen (och lite annat smått och gott) till salu! Soffor, stolar, bord, speglar, tavlor, piedestaler, serviser, servetter, ljusstakar… Mycket begagnat, en del nytt (servetterna till exempel). Jag önskar jag hade mer pengar. Och mer plats i lägenheten!

Ikväll har jag tittat på gårdagens Skavlan (irriterad på Carl Bildt, fascinerad av Noomi Rapace) och dagens Go’kväll (inspirerad av Charlotte Kalla). Snart ska jag ge killen en kram och gå till kojs. Imorgon väntar en icke uppbokad mys-söndag!

Kommentera

