Settlers, fotboll och ingefära

Igår spelades det Settlers (mitt favoritbrädspel) här hemma, och i tisdags var lägenheten full av inledningsvis spända och avslutningsvis glada fotbolls-beskådare. Men idag är det heltomt, bara jag är hemma. Killen behövde åka till sin far i Långtbortistan (man måste åka tunnelbana-pendeltåg-buss/bil för att komma dit!) för att hjälpa honom med avancerade problem med hans nya iMac (närmare bestämt att flytta musik från en annan dator till denna). Jag orkade inte riktigt följa med! Istället försökte jag stilla mitt sug på thailändsk wok med ingefärssmak när jag lagade middag. Hade tyvärr bara torkad ingefära hemma, och mina marinerade kycklingfiléer tillagade i ugn kunde inte riktigt leva upp till thailändarnas nivå.

One response to “Settlers, fotboll och ingefära

  • Emina

    Jag vet inte om det bara är jag eller om det faktiskt är så att din pojkvän verkar vara en himla rolig snubbe på den stora ön England. Efter att otaliga gånger försökt förstå vem Russell Howard är lik, gav jag upp tills jag såg denna bild på din blogg! Slående likhet!

Kommentera

