Samtid och framtid

Idag har varit en produktiv dag. Rapporten närmar sig ett färdigt resultat med bestämda (myr)steg. Dessutom har jag idag lyckats producera åtta personliga brev. När jag som bäst höll på att skicka in ansökningar trillade det in ett mail från NLs nya VD, som enligt sagda mail ”jobbar för att anställa” mig från den 1 eller 15 november. Inget löfte alltså, men nära nog. Så då satt jag där plötsligt och funderade över hur jag skulle göra med min imaginära ansökningshög. Slutade med att jag skickade de där mottagaren ville ha dem via mail (åh vad jag älskar er!) direkt. De där ansökan ska skickas via extern webbplats (t. ex. Proffice) eller Posten (!?!) får vänta en stund. De externa webbplatserna är i sanning en mardröm, men vad gick fel när företag nummer åtta fick för sig att de ville ha min ansökan i ett vanligt brev!? Vill jag ens ha ett jobb på det stället!?

Ikväll skulle jag egentligen äta middag på Vapiano med Richard och Ylva, innan deras på vinprovning. Men så insåg jag att det är ganska idiotiskt att gå på pizza-/pastarestaurang som LCHFare. De hade förvisso en sallad eller två att erbjuda mig, men sallad är något som helt klart är mer prisvärt att göra hemma. Jag gillar hemma!

Hemma följer jag skruvade utvisningsärenden, orimliga rättegångs-förhandlingar och helsjuka barnmord. Håller mig Ajour!

Kommentera

