One Day

Ytterligare en bok som jag är väldig förtjust i har nu filmatiserats, nämligen One Day (eller En Dag som den heter på svenska). Filmen hade premiär på svenska biografer i fredags. Det var längesedan jag läste boken, så jag kan inte ge någon rättvis sammanfattning, men det kan egentligen räcka med en kort mening som den här: Emma och Dexter spenderar sin examenskväll tillsammans, och boken ger inblickar i deras respektive liv samma datum under de följande 20 åren. Tyvärr verkar filmen, av DNs och IMDbs betyg att döma, inte leva upp till mina höga förväntningar. Det blir nog till att beskåda den i TV-soffan snarare än bio-stolen!

Ni känner säkert igen omslaget. Varenda unge läser den på tunnelbanan för tillfället. Killen har den på nattduksbordet (och envisas som vanligt med att läsa på svenska istället för engelska).

3 responses to “One Day

  • Julia

    Åh jag läste den precis, fick den av Roger i födelsedagspresent, den är ju bara sååå bra! I looove! Visste inte att det fanns en film, den borde ju finnas på dvd här, måste kolla upp.

    Men vaaarför läser han den på svenska?? Dumma Richard, slå honom från mig! Det kan ju aldrig bli lika bra att läsa en översättning!!

  • Emina

    Riktigt trevlig bok! Fick den av en fin människa med posten i lagom tid till min födelsedag. Woop! :)

  • Jul i vårt hus « Ombo

    […] var vi på överraskningsfödelsedagsfest och förutom den fantastiska boken En Dag gav vi födelsedagsbarnet en julig hyacint pyntad med mossa. Det blev mossa över, så idag när vi […]

Kommentera

