Wictorias Café & Inredning

Under förmiddagens promenad upptäckte jag en liten fin butik vid namn Wictoria Axell Gammal & Ny Inredning.

Öppet tisdagskvällar och lördagar, finns här enligt Wictorias hemsida möbler och inredning från 1900-talet, främst 50- och 60-talen. Somliga saker är nya, men inspirerade av denna tidsepok.

När jag stod där och kikade in i butiken kom jag att tänka på det där cafét vi var på för ett tag sedan, där man kunde köpa inredningen. Och när jag kom hem och klickade mig in på hemsidan visade det sig att innehavaren till Wictoria Axell Café & Inredning var densamma. Så under eftermiddagen knatade jag dit också, för att kunna visa er det mysiga fiket, där inredningen framförallt inspireras av sent 1800-/tidigt 1900-tal istället.

Dubbelglas i fönstren! Och servetterna känns igen.

Fiket har bara öppet lördagar och söndagar, så jag kunde inte gå in och fotografera. Solen gassade och fönstren var smutsiga. Jag lovar att göra mitt bästa för att få bättre bilder nästa gång!

Kommentera

