Boardwalk Empire

Grym lördag!

Jag kom på igår att vi borde börja följa Boardwalk Empire som sänds på SVT sedan förra helgen. Vi hade alltså missat första avsnittet, och inledde därför dagen med detta på SVT play, efter att ha tagit en grymt skön sovmorgon. Med 8.9 i snitt på IMDb utspelar serien sig i USA på 1920-talet, med karaktärer som Al Pacino, Lucky Luciano och andra sköna lirare. Efter att ha sett ett avsnitt är känslan att den tilltalar oss The Wire-älskare. Just nu inväntar vi att andra avsnittet ska sätta igång på ettan!

Dagen har även bjudit på en promenad till Liljeholmen för lite shopping och en stunds fordrad städning inför kvällens besök. Jag försökte mig också på att se ikapp onsdagens Korrespondenterna, men varken vår internet-uppkoppling eller mina ögonlock ville att det skulle lyckas. När Richards pappa, bonusmamma och bonuskusiner kom hit lagades det mumsig hjort-stek, spelades Boggle, Fifa 10, Graffiti Ball och Train Conductor, och tittades på Så mycket bättre. Fina fina Jason, söta Laleh och flummiga Mikael Wiehe. Och väldigt djupa Eva Dahlgren!!

UPPDATERING

Även efter avsnitt nummer två känner jag att jag kan rekommendera serien!

Kommentera

