En veckas jobb

Nu vet jag ju att ni alla är hemskt nyfikna på hur min första jobbvecka tett sig. Dock är det så att den inte varit fullt så händelserik som man kanske skulle kunna tänka sig. Första veckan på ett nytt jobb brukar kunna vara omtumlande pga alla nya intryck, men detta gäller inte längre då man redan varit på företaget i fråga ett halvår!

Hur som helst, något ska jag väl ändå kunna berätta. Jag har gjort mitt bästa för att sätta mig in i projektledarens roll och få en inblick i hennes värld. Jag har haft två intressanta dagar i Uppsala, har läst vad jag kommit över om praktisk projektstyrning och ägnat mig åt att översätta en mall för projektplan från svenska till engelska. Samt planerat en del inför det projekt som börjar den 1 december!

Jag trivs väldigt bra med medarbetarna, men det var ju ingen nyhet, och tror att jag kommer fortsätta trivas riktigt bra i företaget. Åtminstone så länge mina arbetsuppgifter är tillräckligt väldefinierade!

Imorgon börjar en ny vecka med mycket tid i Uppsala och förhoppningsvis en del givande möten på kontoret i Stockholm.

PS. Richards bidrag denna vecka: skämtet med grisen funkar baklänges också.

Kommentera

