Skåne i mitt hjärta

Helgen var fin. Trots att en alltför stor del spenderades på resande fot, spenderades trots allt största delen i Skåne.

Fredagskvällen bjöd på häng med bästa Petra (aka exsambo).

På lördagsmorgonen drog killen med mig ut på promenad förbi de fem ställen han hann bo på under sin Lunda-tid. Den promenaden blev 15 minuter kort (knappt överdrivet) och ovan syns den enda lägenhet som var aktuell sedan det att jag kom in i bilden. Sen blev det nice brunch innan det tyvärr var dags att lämna Petras trygga vrå.

Vi for till kyrkan för dop av Richards systerdotter. En annan systers son hade dödskalleskjorta och vägrade sitta i bänkraden.

Därefter följde en trevlig mottagning i församlingshemmet. Under quizet gjorde dop-barnet sitt bästa för att hålla mig tyst.

Hastigt och lustigt (fast ändå inte så hastigt tack vare Skånetrafiken) drog jag via Kristianstad till Lönsboda och gick på 50-årsfest. Där bjöds det på tidernas hårdaste tårta!

Tillsammans med mams och paps sov jag över hos farfarmor och myste hela söndagsförmiddagen, innan det åter var dags att sätta sig i en bil med destination Stockholm.

2 responses to “Skåne i mitt hjärta

Kommentera

