Första halvåret av 2o11

Året inleddes med att jag flyttade till Stockholm. Efter en arbetslös månad hade vi fotostudio på Kungsholmen innan jag började exjobba.

Jockes 25 första år på jorden firades på Finlandsfärjan.

Morbror Lasses 50 föranledde en trip till Götet.

Och An&Cats examensfest drog oss till Lund!

Vi passade på att köra våldsam fondue när vi hyrde lägenhet i andrahand.

Och så åkte vi över vattnet österut för att hälsa på Christopher och Jutta i den finska huvudstaden.

April betyder familjefödelsedagar och jag begav mig till Skåne för att celebrera.

Och tro’t eller ej men april bjöd på shorts-, t-shirt- och glassväder.

Ännu härligare väder var det när jag hälsade på den här tuffa tjejen strax söder om Barcelona.

Och från Spanien begav jag mig direkt till ett regnigt Skottland ”med exjobbet”, för möte i ett EU-finansierat projekt.

Ny stad – ny teknisk högskola – ny karneval…

I maj var det jag själv som fyllde år, så då åkte jag ner till Skåne igen. Denna gång fick jag med mig killen, och fick utöver familjen träffa den snygga tjejen på bilden ovan!

Och i Lund hade en ny sötnos kommit till världen. Hon tog med oss på brunch på Bjärred kallbadhus.

Sen kom mamman och hälsade på i Stockholm för första gången. Vi tog hand om en sjukling och tog en tur till Haga-parken och Fjärilshuset.

I juni blev vi lyckliga lägenhetsägare!

Och då passade hela familjen Eklund på att göra visit. En del av dem fick testa på att åka baklucka.

Midsommar firades idylliskt på en skärgårds-ö, med en och annan gubbig snubbe.

Kommentera

