Det där med nyårslöften

Nej, det är jag väl inte så mycket för. Jag tror visst att det kan vara bra att tänka över hur jag trivs med min vardag och vad jag skulle vilja förändra till det bättre. Problemet är bara att nyårslöften tenderar att bli alldeles för ambitiösa, och ofta dessutom baserade på de så kallade förväntningarna från samhället, inte mitt eget välbefinnande.

Richards syster Sussi berättade i mellandagarna att hon köpte årskort på badhuset i januari förra året. I början av året var det alltid fullt i motions-bassängerna, men ju fler dagar som passerade efter det magiska årsskiftet, desto glesare blev det. Hon bävade nu inför hur det skulle bli då det magiska datumet åter skulle passeras, när 2012 skulle bli 2013. Utifrån hur de allra flesta av människans nyårslöften fungerar kan vi gissa vad hon möttes av.

Med det sagt kommer jag själv försöka träna regelbundet under 2013, så som jag gjorde de sista månaderna av 2012. Jag ska också i så stor utsträckning som möjligt återgå till den kost jag upptäckt att min kropp mår bäst av. I allt jag gör ska jag känna efter vad jag tycker är roligast och vad jag verkligen vill göra! Men allt utan löften som får mig att må dåligt när jag inte uppfyller dem.

Kanske blir jag en så kallad bättre människa på köpet – det får tiden utvisa.

Kommentera

