Tredje gången gillt

I onsdags mötte vi återigen upp med Madde och Marcus, på ett ställe som framför allt jag och Richard bävat inför: Stage i Hornstull. Jag måste därför säga att min första känsla när jag kom in genom dörren var ”wow, här är ju riktigt mysigt”. Med det sagt slänger vi oss in på kategoribetygen:

Stage kategoribetyg

Ambiancen är mycket riktigt det enda som överträffar förväntningarna, även om maten ligger relativt nära. Toaletten och servicen hade nog hamnat närmre noll om detta hade varit ett godkänt betyg. Låga betyg överlag alltså, det verkar inte så lovande. Men vad tros, kan vi börja uttyda någon trend för vem som är mest svårflörtad?

Stage personbetyg

Från personbetygen kan uttydas att Richard var mest missnöjd, precis som på Dovas och Gröna Jägaren, men frågan är om det beror på att han har högst förväntningar i förväg, att han köper dyrast mat och därmed skruvar upp förväntningarna, eller helt enkelt för att han är kräsnast? Eller kanske en blandning av alla tre? Att jag ger högst betyg beror nog knappast på att jag är minst kräsen i alla fall, utan snarare på att jag har lägst förväntningar i förväg. Det blir spännande att fortsätta följa trenderna framöver!

Ni har säkert listat ut hur Stage står sig i konkurrensen, men här kommer ändå den mer och mer spännande översikten:

Översikt snittbetyg

Kan det vara så att vi redan hittat vår förlorare? Den som lever får se, och den 21 maj är det dags igen! Klart är i alla fall att vi slängde i oss mat och dryck och skyndade vidare till annan plats för vidare dryck och sällskapsspel.

För 704 kronor får en två fläskfilé med pommes och bea, en fish and chips, en kycklingsauté, en päroncider, tre öl på tapp och en ljummen öl på flaska. Och till skillnad från efter besöket på Gröna Jägaren fungerar mitt bankkort fortfarande!

Ombo

Kommentera

