Födelsedagsfirande

Ja idag fyller en viss Ombo år, men i tisdags var vi på äventyrets fjärde restaurangbesök, på Kvarnen vid Medborgarplatsen. Det har varit en hektisk vecka och jag är nästan lika trött nu som under middagen i fråga. Inlägget blir därför av det kortare slaget och håller sig till väsentligheterna. Vi kör igång med Kvarnens kategoribetyg:

Kvarnen kategoribetyg

Maten långt över förväntningarna! Och jag måste erkänna, jag hade svårt att definiera mina förväntningar inför besöket, vilket gjorde betygssättningen svårare. Men tydligt att maten var bäst, och övrigt godkänt men inte mer än så. Raskt vidare till personbetygen:

Kvarnen personbetyg

Tjejer är snåla, killar är kräsna? Den väldigt empiriska studien ovan tyder på det. Kanske beror det på att killtoan var anpassad efter män som står upp, men att tjejtoan för en gångs skull var fräsch och användarvänlig. Klart är i alla fall att ingen av oss verkar vidare intresserad av ett återbesök på denna restaurang. Eller, kanske du Madde?

Översikt snittbetyg

Till och med Gröna Jägaren är mer värt ett besök! Tror inte jag behöver säga mycket mer än så. Fast kanske ångrar jag mitt uttalande. Äh, som sagt, jag är trött.

För 1338:- får en två renskavspannor med pommes duchesse, ett gäng köttbullar med potatismos, en wallenbergare med potatismos, fyra 60-centilitersöl, en 60-centiliterscider, två ”vanliga öl”, två små koppar kaffe och tre mini-desserter.

Sådeså.

Ombo

 

Kommentera

